Parcurgând un proces cu mai mulți pași, elevii vor ajunge să propună
autorităților publice locale o politică publică pentru rezolvarea unei probleme
a comunității.
Pasul 1: Identificarea problemelor comunității. Elevii vor citi site-uri media sau presa, vor viziona emisiuni TV sau vor discuta cu adulți despre problemele care există în prezent în comunitatea în care trăiesc ei. Fiecare elev/elevă va contribui, iar la final clasa va avea o listă de probleme identificate.
Pasul 2: Selectarea unei
probleme pentru a fi studiată. Din
lista produsă la pasul anterior,
elevii vor alege în mod democratic o singură problemă, pe care clasa o va studia în profunzime și pentru soluționarea
căreia va propune
o politică publică.
Pasul
3: Cercetarea și colectarea de date cu referire la politicile publice existente
și atribuțiile autorităților publice locale. Elevii vor lucra pe grupuri pentru a aduna informații despre problemă din cât mai
multe surse (instituții publice, studii, cercetări, publicații, organizații și grupuri de interes, specialiști în domeniul juridic sau în problema studiată, mass-media, birouri parlamentare,
cetățeni din localitate
etc.).
Pasul 4: Elaborarea unei propuneri de politică publică. Elevii vor studia informațiile culese și, pe baza lor, vor propune mai multe soluții pentru rezolvarea problemei. Pe baza analizei a trei dintre soluțiile
propuse, clasa va formula o
politică publică pentru
soluționarea problemei.
Pasul 5: Elaborarea unui plan de advocacy. Având informații detaliate despre problemă și o soluție de politică
publică elevii vor identifica modalități
prin care să
convingă autoritățile publice să
acorde o mai mare importanță problemei respective și să
ia în considerare soluția propusă
de clasa lor.
Pasul 6: Elaborarea portofoliului
și pregătirea unei prezentări. La fiecare pas elevii vor colecta sau vor produce materiale relevante pentru documentarea procesului parcurs și a rezultatelor obținute. Toate aceste materiale vor fi organizate într-un portofoliu care cuprinde două parți: partea de documentare (un dosar
fizic sau electronic) și partea de
prezentare (un set
de panouri sau de
slide-uri).
Pasul 7: Prezentarea publică. Elevii vor
organiza un eveniment public de prezentare a proiectului în faţa unor reprezentanţi ai instituţiilor vizate de proiect, a unor persoane din comunitate, precum și a
altor elevi și profesori.
No comments:
Post a Comment